Det är en enorm skillnad på utbildningar och smart.



NEJ. Man är inte mindre smart för att man inte har den bästa utbildningen. Smarthet sitter inte i dina betyg och resultat!

Däremot behöver man utbilda sig inom vissa områden då man söker vissa jobb. Det är inte direkt så att jag kan börja jobba i en frisör salong och börja klippa en kund hur som helst, det krävs träning, utbildning och skicklighet annars skulle kunden springa därifrån gråtandes och se ut som en idiot i håret! 
     Jag skulle inte heller kunna bli en taxi chafför om jag inte vet hur jag kör. Där krävs det likaså, utbildning.

Sedan kan en VD på ett IT företag vara helt osmart samtidigt som sop-plockaren i tunnelbanan kan ha en hjärna som en blixt! Om vi alla skulle förlita oss på hur smarta vi är skulle inte en enda människa vara arbetslös.. Tyvärr krävs det mer :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0