Lördag

Klev upp ur sängen i morse och tänkte "Jippie.. Sol" för mig själv.

Kunde känna hur solen strålar värmde mitt ansikte och lös upp väggen bredvid mig. Jag rullade upp gardinerna och blev bländad av ljuset utanför. Jag går till stolen som står vid min säng för att sätta på mig lite mer kläder, tar upp mina gråa mjukisbyxor, mitt svarta linne och sätter upp håret i en knut.

Innan jag öppnade dörren för att gå genom hallen och in i köket sträckte jag på mig och hade ett leende som aldrig förr - Självfallet är väl det, det är Lördag och sol - men det leende varade inte länge då jag snabbt kikade på vädertermometen som till min stora förvåning stod på 15,7 grader. Detta förstörde min dag... Vart F är sommarvärmen?

 Käre gud. Kör din magic och få marken att grilla av hetta!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0