"ska bara ta ett glas vin"

Det är läskigt hur alkohol kan förstöra.
Självfallet är det okej att med lite festligheter ibland, om man dricker lagom och inte kör med "dricka tills man deckar". Men det är inte bara det som jag stör mig på, jag stör mig inte bara på folk som känner att de ständigt måste dricka då det är midsommar, påsk, valborg eller liknande tillfällen, stör mig inte bara på folk som dricker tills de somnar i sin egen spya. visserligen är det helt oväsentligt (betydelselöst) men det jag framför allt inte tål det är människor som vänder sin personlighet totalt. De blir en helt annan person än vad man är då man är nykter! Inte nog med att vissa slåss med alkohol i kroppen utan att vissa också klär av sig kläderna, lånar min vänninas sexleksak, särar på benen, drar undan trosan och stoppar upp sexleksaken i "blomman" samtidigt som hon kollar min vänninas kille i ögonen i ett försökt att se sådär sexig ut med blicken samtidigt som hon slickar sig själv runt munnen (kanske dags att mogna) och seriöst tror att han ska dra den in och ut åt henne! HALLÅ? det är din bästa väns sambo. Hur kan man spåra så mycket? Jag förstår verkligen inte, har man ingen vett i skallen? Påverkar verkligen alkohol så mycket? Så pass mycket att man dagen efter inte kommer ihåg ett skit av de man gjort, man ringer dagen efter som ingenting?

Sedan tycker jag att man borde höja åldersgränserna på krogarna. Jag tycker att 18 år alldeles för ungt för att kontrollera vad man häller i sig! Man är bara barnet. Sedan förstår jag inte heller föräldrar som köper ut åt sina mindreåriga ungar, man tycker ju ändå att föräldrarna är dem som har mer koll på riskerna som finns där ute, speciellt då tonåringarna dricker!

Nej skärpning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0